Min plats i naturen

Min plats i naturen

torsdag 31 januari 2013

Ny lins


I somras beställde jag en lins från en välkänd kamerautrustningsåterförsäljare i Göteborg. 
Efter ett par veckor får jag ett mail där det står att min vara har levererats till ovannämnda butik. Jag begav mig till butiken och fick då höra att mitt objektiv inte kommit, utan att ett misstag har gjorts. Jag får beställa linsen igen och beger mig hemåt. Ytterligare ett mail skickas till mig och jag ringer då butiken och frågar. Ännu en gång får jag höra samma sak som sist. Det måste ha skett ett missförstånd. 
I måndags får jag ett telefonsamtal från butiken. De ber om ursäkt för att det har tagit så lång tid och att min vara äntligen har kommit. Personen i andra änden av luren sa att han höll i paketet och att mitt namn står på lådan.
 
Jag åker till butiken och får mitt paket med min nya lins. Jag packar upp den och prövar den snabbt i butiken. Sedan när jag ska gå från butiken går jag förbi kassan och där frågar jag säljaren som gav mig linsen om det inte är kotyr att ge mig någon form av kompensation för att jag har fått vänta så länge.
-Jo, säger säljaren och frågar mig om ett tillgodokvitto på 2000:- är ok.
-Självklart, säger jag och går och hämtar den ryggsäck som jag länge suktat efter. 
 
Än så länge har jag inte hunnit testa objektivet ordentligt, men några bilder har jag fått.
Linsen som jag köpt är ett teleobjektiv med brännvidd på 300 mm och en bländare på f./4. 
 
Nötväcka (Sitta europaea) besökte min fågelmatning utanför huset.
 
Canon EOS 5D Mark II 
Canon EF 300mm f/4L IS USM
Bländare 6,3
ISO 1600
Slutartid 1/250
 

2 kommentarer:

  1. Kul att träffa dig igår och väldigt härliga bilder! Keep up the good work :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Roligt att du gillar bilderna!

      Tack detsamma!
      Knäpp môe bilder!

      /JM

      Radera